TorsdaG

Godkväll på er!:P
Idag steg jag upp vid nio och va ut me hundarna. Sen kom jag in och sku försöka gå å sova men de gick int. Mamma va å vaken så jag gick å la mig i hennes säng å prata me henne. vi steg sen upp och bestämde oss för att fara ut och rida. Men först så åt vi lite frukost.

Japp, så bara det av ut. Jag gick å hämta hästarna och fixa dom klara och sen så for vi iväg. Vi red till Vilseskogen och sen hamnade vi ända till Vestanträsk, vi hitta nån ny stig som vi testade. Vi gick längs dom där vita markeringarna som finns lite här och var. Men sen kom vi ut på dom vägarna vi brukar rida på och där vi brukar trava och galoppera, men vi skritta men hästarna sku nog helst galopperat i full fart:P Men vi skritta hela vägen och det gick bra:)
Sen kom det en tjej ridande på Vidar som vi red hem tillsamans med. Trevligt med lite mera sällskap. T & G ökade ganska bra när de fick se honom:P Men sen blev dom lungna när dom hälsat.
När vi kom hem så fixade vi hästarna och satte dom i hagen me lilla söta Cerium som hade fått vänta i hagen medans vi var och red. Vi var borta i nästan tre timmar. Dom va jätte snälla men T blev rädd för en ekorre:P Fegisen:P

Vi åt lite när vi kom hem å sen körde jag å bror moppe till mormor. Kul när vi båda kan köra:P
Så var vi där en stund. Och så körd vi hem igen.

Hemma igen så kom Trixi farande i full fart. Mamma sa att hon har hållit på å gnällt medans jag var borta, stackarn. Hon har blivit min lilla bebis:P
Så var vi ute en stund sen kom kaj och Yanga. Vi gick en liten promenad upp till villes kossor för att T & Y sku bli kompisar, å de ha dom blivit nu:) Vi åt middag och nu sitter jag här och har ont i ryggen efter gårdagens avfall från T.

Nu ska jag gå, hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0