Mot Uppsala

Nu sitter jag här på båten igen för att igen åka mot Uppsala, men det är ju bara en och en halv vacka kvar i skolan sen är de SOMMARLOV:D
Och äntligen har Eckerö skaffat bredband så att man har nåt att göra medans man åker och de e bra men de är ju inte världens bästa signal, men bättre än ingenting! 

Ifredags var jag valpvakt och sen gick jag med T upp till ladugården dit veterinären kommit för att behandla nån sjuk kalv och då passade jag på att ta upp T dit för atr få en vaccination och de gick jätte bra! Sen så var jag och T valpvakt medans de andra var inne hos kalven. På kvällen var jag och träffade tjejorna och de var kul:)

Vi var ute och gick och så kom vi tillbaks till kalvarna och så börjar vi prata om tjurar å så säger 
N:Är de inga bra att få tjurar då?
C: Inga kommer de ju nån mjölk ur snoppen heller:P
Sen åkte jag hem å kolla på slutet av talang. 

Igår så bakade vi massa bröd så vi skall ha till konfimationen om ett tag och sen så flyttade vi baggarna till ett nytt bete och de var ett projekt för sig att fånga dom eftersom ledarbaggen inte är tam men efter en stung gick de bra. Jag o M tog ett varsitt grimmaskaf och satte fast i hans halsnband och så gick vi till den nya hagen.
Efter de var jag ut och red T. När jag kom hem och fixat honom så gick jag in och såg på Esc fast jag såg bara ett tag sen höll jag på att somna så jag gick och la mig.

Idag har jag ridit med A vi red först en bit och sen så vadade vi i vattnet med hästarna superkul:D
Sen har jag städat bort allt gammalt hö vi haft hemma och plockat undan lite annat skräp.
Och nu sitter jag här på båten och har ungefär 45 min kvar av resan sen tar de ett tag ännu innan jag är på hemmet.....
nu ska jag gå ner å kolla om jag ska köpa godis eller int.

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0