Klinik vecka

I helgen var jag till min underbara Johan och hälsade på:) Dock blev den en ganska lååång resa tillbaks till skoan men de var de lätt värt!!! Så de blev silja till åbo och ojoj vad mycket ryssar de va med ombord! Sov nästan hela resan i en hytt för mig själv.
Väl i Åbo var de 2 timmar innan bussen skull gå ut i ödemarken. Kom nu hit iaf. Och fick rusa in med väskan på rummet och så vidare på lektion.
Den här veckan har jag klinik arbete på eftermiddagarna:) Riktigt kul är de, vi får göra all en djursjuksköterska får göra ex. ge injektioner, assistera vid operation o undersökningar mm.
Var på polikliniken igår och de var kul fick göra en hel del.
Idag hade vi djurskötsel på föriddagen men fick avbryta tidigare för att gå och hjälpa till att flytta fåren:) Kul skola:P
I eftermiddag var det klinik igen och idag var jag på op. Det var bara en katt ohe så hjälpte till på polikliniken med bla klippa klor på hund o kanin.
Dagen gick snabbt och lärde mig idag att räkna leukosyterna i mikroskåp:P
De går så snabbt nu så det känns som att tentorna bara springer emot en nu.
Skulle gå och tvätta idag men när jag kommer dit inser jag att jag nog inte ska tvätta. De ligger massor med vatten i maskinen, vilket det tydligen ska. Sen förstod jag noll av de, så bokade en annan tills imorgon :P
Nu ska jag gå och se om jag hittar något att äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0