Över för denna gång

Skördefesten är över för i år. Vädret var ju för det mesta bra, kom en ordentlig hagel skur på lördag kväll. Alla sprang under tak men jag o Carro fick stå ute med hästarna och det tog inte länge innan vi var genom blöta.

När jag kom av båten i onsdags natt stod min älskling där och väntade på mig:) Vi for hem och sov för att orka upp på torsdagen för att baka och fixa inför helgen. Vi bakade massor, de räckte bra under fredagen. Så på fredags kvällen bakade vi mera men det mesta tog slut. Sålde slut på allt mitt godis på marknaden på söndagen. 
På lördagskvällen bar det av ut till skogen i norra finström, trevligt var de. Vissa var mer på lyran än andra:P Blev ganska tidig hemfärd eftersom jag skulle upp och jobba på söndagen.


Igår kväll var jag riktigt trött efter att ha kört hem cerium o Gladur. Åt lite kvällsmat med mamma o bror och pratade lite om helgen innan jag gick och la mig för ett par timmars sömn. Inte kul att stiga upp mitt i natten för att köra lååångt ut till lågnäs. Och det var på håret att jag han med båten i natt:P behövde iaf inte vänta så länge i hamnen:)
När jag kom ombord gick jag till vilstolarna och tänkte så skönt att få sova i en sådan men inte de, det var jätte obekvämt så jag la mig på golvet iaf.
Tog mig en morgonpromenad ifrån hamnen till busstationen, skönt var de att inte behöva stressa. Somnade ganska snabbt på bussen, vaknade igen en stund innan jag var framme. Det var den kallaste buss jag åkt iaf! Gick en rask promenad från bussen till skolan. När jag kommer hit är de i datasalen och har avfallshantering och som vanligt står läraren och läser av. Kul föreläsning.
Eftermiddagen var det tänkt att göra näringsportfolien men orkade inte riktigt med den idag, nya tag imorgon!

Har ikväll varit till butiken och sen gjort middag. Nu har jag krypit under täcket och ska så snart vila mina ögon tills imorgon bitti.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0