23.02.2011

Nu har de gått 1,5 vecka på praktiken och jag har bara två dagar kvar där jag är nu. Sen är de byta av praktikplats. Har varit lite långtråkigt ibland men därimellan har de varit superspännande!!! Så jag är himla glad att jag har fått vara med o kollat på diverse undersökningar mm. Har fått sy testa sy i djur (död) med vanlig sutur och även stål, var stor skillnad att sy med dem! Intuberat katt fick jag testa på, lägga kanyl på kanin och katt och lyckats:D Så jag hoppas nu att de börjar ta sig med kanylläggningen!!
Idag var de in en kändis på kliniken med sitt djur:)
Fick sluta lite tidigare idag så när jag kom hem blev det en sväng på stan med C, kul var de att få träffa henne och prata lite:) Han precis hem till finskan och efter de blev det middag som var hemlagade hamburgare, mums! Idag blev det också efterrätt, glass o kolasås!!! :)
I helgen var det superkallt! Hästarna fick ta de lite lungt, tog promenad kring kossornas hus. Stor T tyckte de var ganska läskigt, men när hon hittade lite gott på marken tyckte hon nog de var värt att gå förbi det läskiga :P Lilla T bryr sig inte om att de låter endel och är stora maskiner omkring honom:)
Hemma igen fick hästarna stå vid väggen när jag fixade med dom. Milton satt bredvid och mamma fixade på andra sidan hästarna. Mamma ropade på Milton och vad gör han? Jo han tar kortaste vägen till henne som var under båda hästar. Dom bryr sig inte ett dugg om att han springer under dom:) Världens snällaste hästar har jag! 

Världens bästa hund som är lite lat o ligger ner o äter ibland:P
Nu ska jag gosa ner mig i sängen med älskling så jag orkar upp imorgon då de kommer en höna på besök:P

Kommentarer
Postat av: micka

Är det mälaren du är på nu? :)



PS. ses snart????

2011-02-25 @ 10:59:36
URL: http://micaelajohans.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Grymt inlägg. Älskar din blogg.

2011-02-25 @ 11:17:36
URL: http://liisbethdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0