Första inlägget 2011

Jullovet gick alldeles för snabbt! Då har jag varit borta från skolan en vecka mer än jag borde då jag jobbade. Har iaf hunnit med massor det här lovet:)

I mellandagarna åkte jag och Johan iväg till Teneriffa:) Och vi skulle verkligen ha köpt en enkelbiljett! Det var en riktigt bra semester dels för att den var med världens bästa Johan och så hade vi riktigt bra väder hela veckan och varmt! Vi spenderade många timmar på stranden. Besökte djurparken där vi bla kollade på späckhuggar show och de var lite häftigt, dom är faktiskt mega stora i verkligheten! :P Var även och kollade på show med delfiner, sjölejon och fåglar. När vi kollat på alla gick vi och kollade på alla andra djur. På eftermiddagen blev det stranden. Nyårsafton spenderade vi på Europas största utomhus vatten park. Det var riktigt kul och de kändes i magen på flera av åken men roligt var de :D Åt ute alla kvällar ibland riktigt billigt. Han även med att gå och kolla lite i affärerna. På stranden var de röd flagg alla dagar förutom sista dagen. Men vi simmade ju förstås ändå och de var kanske lite farligt med roligt var de och ännu roligare blev det när jag lärde mig dyka under vågorna då dom blev för stora:)
Till Teneriffa och Puerto de la cruz kan jag verkligen rekommendera att åka! Och åka till djurparken men också till vatten parken på andra sidan ön och för att de var en mysig liten stad.
Det var inte kul att landa i ett snöigt sverige och dessutom snöade de.
Efter lite väntande med båten kom jag äntligen fram till Åland. Har dom här sista dagarna av lovet varit mest med hästarna och både ridit och kört. Har kört Tindra och man märker att hon tycker det är mycket roligare att dra än att bli riden. Så hon har dragit det ena och det andra. Tolka har vi också gjort, skulle nog vara roligare om det var mindre snö på åkrarna. Men iaf så kommer det hem en vagn till helgen så då ska hon få dra på riktigt:) Får se vad Toppur säger om den. När vi tolkar springer han lös och då oftast springer han i pulk spåret och snusar den som sitter i pulkan i nacken :) Så hoppas han kommer lika frivilligt bakom vagnen:)
Nu sitter jag på Isabella skakar fram genom isen. Kan ju säga att jag inte saknat att åka. Kul sak de bli att få träffa klassisarna iaf:) Och så har min grupp klinik på eftermiddagarna. Kommer bli ett mycket lugnare tempo än jag är vann vid nu, så man kanske hinner tänka lite ibland också:P
wiee bara ett par timmar kvar innan jag anländer Turkuu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0