Sommardäck o snö

Hade bil med vinterdäck till jobbet men när jag varit hos pappa fick jag köra lillebrors bil till mamma och de var lite halt. Så blir snigelfart imorgon för blir bil med somardäck på då också.
Har varit rätt så lugn dag på jobbet även fast vi var ett litet gäng på jobb, men vi kämpar på! Blev en dag inne idag när det har mer eller mindre snöat hela dagen/kvällen.
Pratade med mormor idag o hon sa att är julen grön blir påsken vit och de verkar som om det kommer att stämma!
:)
Dethär med att ha diselexi, jag kan ju inte ens stava till de. Jaja de är inte alltid så lätt att skriva när man inte ser att de är felskrivet. Så hoppas ni förstår vad det står iaf :)
De är imellanåt lite jobbigt speciellt långa ord blir jobbiga att läsa, och de har vi konstaterat på våra finska lektioner för ett par år sedan, någon fick sig iaf ett gott skratt :) Men det är fler gånger det blivit lite konstiga ord när jag läst och det är ju inte bara en och två gånger vi suttit o skrattat åt mina formuleringar, nu den sista studietiden:)
Nu ska jag avrunda dagen och ladda inför en ny spännande dag!

Kommentarer
Postat av: Kissekatt

Ronja! Alla gånger jag skrattade i högstadiet på finskan är bara hemskt! Hoppas du inte har men för livet av det! Jag får skämmas. Jag var ung och dum till mitt lilla försvar.

2012-04-02 @ 22:37:25
Postat av: Ronja

Haha, ja de minns jag, men de var ju lite kul också! Det händer var o varannan dag ännu att vi skrattar när jag skall försöka läsa lite krångligare ord!

2012-04-03 @ 18:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0