Det är KALLT i vattnet

Var en full rulle igår och det fortsatte idag! Fixade o donade här var ut o red också, blev en spännande tur kan man säga!!! Men till slut var alla hemma:) Tindra tog jag en promenad med och inget tjafs om att sväng hem! Fixade bland hästarnas saker men gav upp för det är en salig röra bland dom, så det skall jag ta tag i helgen!
:)
Idag efter en jobbdag som tog slut hux flux åkte jag hem och åt lite smörgåstårta, tredjehelgen på rad:) Ut o borsta på hästarna och så städade jag på höskullen, vilket hästarna gillade då dom fick en del spill som jag borstat ihop.
När vi kom hem tyckte brorsan att vi skulle gå ut på isen och testa om den håller ännu. Den höll på många ställen och så fanns de ställen där den inte höll..... Kan bara säga att det är IS kallt i vattnet!
:)
Våren är här på riktigt nu! Hästarna lossar massvis med päls, dom går o gnager de få grässtrån som tittar fram, gröna o fina små strån! Fåglarna kvittrar och isen är snart borta! Härligt!
Börjar bli dags för första båtturen i år igen bruttor!? Samma destination som på denna resa skulle inte vara fel:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0