Vilken helg!

Klockan ringde jätte tidigt i går morrse. Bara att hoppa upp och klä på sig och gå ut till hästarna innan Anki plockade upp mig och det bar av in mot staden och ner till Rosella med bil o släp. Massor med folk på båten men lite frukost fick vi i oss:) När vi var framme började den korta färden in till Norrtälje för lite shopping. Började med granngården, dom skall snart flytta så det var 30% i hela butiken:) Hittade massor med fina saker både till mig och hästarna!!!! Det blev grimma, handskar, smörjor, täcke mm Bara fina saker:) Här är en bild på Tindras nya täcke, finns inte alltid i hennes storlek så passade på när jag hittade dethär :)
Efter det åkte vi till en hästbutik, där vi hittade mer saker! Och så en sväng ner på stan innan det var dags att åka och hämta hästen!
En riktigt söt liten pojke var det som vi lastde i släpet och åkte hem med! Allt gick jätte bra, lite spännande var det ju att köra med släpet i Sve. Hem kom vi sent i går kväll och då var alla trötta mer eller mindre!
Har lasttränat Toppur idag med mycket fina framsteg! Han har stått där inne en lång stund när han var fast. Så fick han gå ut och ganska så snällt kommer han med in en gång till och får stå där en stund igen och äta lite hö:) Så blir nog inga problem att åka på kurs om ett tag :) Innan vi lasttränade red jag han på åkern:) Tindra fick komma med på en promenad idag och hon skötte sig fint idag, hon har inte gjort de de senaste gångerna vi varit ute och gått.
Det har varit en riktigt bra helg och ännu är den inte slut, snart ska jag iväg på träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0